MEME

What city do you live in?
Stockholm -- fast Västerhaninge känns mer som en söt liten by så jag har det bästa från bägge världarna.

What is your idea of a perfect day in your city?
Se på nåt spännande inne i stan med Mikael och sen gå och äta nånstans.

What don't you leave home without?
Handväskan, som innehåller mobil, nycklar, plånbok, papper & penna, tuggummi eller Läkerol, minicesessär med plåster, mediciner, nagelfil, nagelklippare, läppglans, kam och kanske nåt mer som jag har glömt

What are some of your favorite local shops?
Har shoppat väldigt lite sen jag flyttade hit.

What is your biggest interior design nightmare?
En elefant i en porslinsaffär, bildligt talat. D v s utan fingertoppskänsla, bara tuta på i nån stil som man har fått för sig att man gillar, och så blir det överdrivet, platt, livlöst, personlighetslöst i all sin [vitdanska stilen/asiatisk minimalism/New England/Laura Ashley el dyl]

Who are your favorite artists? And why?
Konst: Gustav Klimt. Coola färger, lagom blandning verklighet och intrycksmåleri
Musik: Toto. Skickliga musiker, sug i balladerna, rockigt i lagom mängd, tonårsminnen.
Litteratur: Jane Austen, John Grisham, Donna Leon mfl mfl. Typ klassiker och deckare m a o. Måste vara skickligt skrivet, intrikat vävt, gärna med ett undertema som viskas fram, itne bankas i skallen på en.

Where do you find inspiration?
Överallt, men det gäller att sätta sig själv i ett mottagligt tillstånd. Har man t ex börjat skriva, så kommer inspirationen av precis allt, men har man inte börjat så kommer den inte av nåt.

Who do you admire and why?
Marjorie Pay Hinckley. Cool, självständig, vettig, gullig, humoristisk, andlig, fåfäng, duglig.

Do you collect anything?
Nej, men hemma ser det lite ut som om jag samlar på böcker.

What's your favorite feature in your home?
Mormors sekretär tror jag.

If you could photograph anyone in the world, who might that be?
Isabella & Mia. Fast om jag hade dem på armlängds avstånd skulle jag nog snarare gulla med dem än fota dem...

Who would you like to sit down to drinks with?
Jane Austen och jag skulle druckit te :). Fast jag har en känsla av att man borde ha känt henne för att kunna ha ett samtal som kom henne inpå livet.

Do you have a guilty pleasure?
Födoämnen som ger mer än mättnadskänslor. Äsch, strunt i omskrivningen som ingen tror på ändå: Glass och muffins och CCC och brulépudding och citronpaj och morotskaka. Och nybakat bröd!

What is your most treasured belonging?
Cellon kanske? Fast jag skulle klara mig minst bra utan datorn. Typ inte alls.

What's souvenir did you bring back from your last trip?
Kommer inte ens ihåg min senaste trip. Var det till London med Rebecka eller? Då hade jag inte med mig några souvenier hem, men väl lite kläder osv.

What is your greatest indulgence?
En brudklänning!

What is your idea of living hell?
Högt ljud, dunkande dålig musik, blinkande ljus, rökigt, skrammel med bestick och rassel med stolar och många som pratar/halvskriker på samma gång. Ingen säng.

What are some of your favorites websites and blogs to visit?
I can has cheezburger?

Inga kommentarer: