Inte så okomplicerat som jag trodde

Har beställt tid hos en nätläkare för mina sköldkörtelproblem som vårdcentralen inte kan eller vill ta tag i. Jag abonnerade till och med på en tjänst där vissa saker ingår och tjänsten kostar 195:- i månaden. Så skulle jag beställa min första tid igår. En månads väntetid till den första kunde, tre månader på den som hade längst väntetid.

Och så fick idag jag ett mail som frågade om jag hade hittat en läkare. Det kan de ju se att jag har eftersom jag har en bokad tid. Men då svarade jag att köerna var längre än jag trodde och att jag inte hoppas att man behöver betala abonnemanget förrän man faktiskt börjat få vård. Då svarade en person på mailet och sa att om jag har frågor så får jag ta upp det med supporten på chatt. Varför frågade de ens hur det gick om de inte ville höra svaret?

Så nu känner jag mig tveksam. Är det den nivån av service jag kommer att få?

Och de vill ha värdena från när man fick diagnosen, men det är 20 år sen för mig och läkaren är död. Jag vet inte riktigt hur det ska gå. Jag trodde att detta skulle bli ett lättare sätt att kommunicera med vården, eftersom vårdcentralen dels inte har beviljat mig hemsjukvård än, och att jag då kan samla material och svara på frågor i min takt och när jag är som piggast på dagen, vilket ju inte inträffar enligt schema. Mina två andra erfarenheter av nätläkare är att det var oerhört enkelt och smidigt. Kanske var dock mina problem då av enklare karaktär, men ändå.

Så då måste jag passa tiden imorgon och chatta istället för att jag svarade på deras eget email, vilket jag dessutom gjorde under kontorstid, och det låter ineffektivt att ha folk som svarar på mail när man ändå inte kan få svar via mail. Lite grr på det.

Inga kommentarer: