Säljsamtal A-kurs

Jag är lite veritabel idag.  Och härom dagen ringde en försäljare på min mobil. Jag svarar aldrig i telefon men gjorde av nån anledning det. Han presentera de sig och frågade om det var Anja ... ??? Klaaa-rinn? Nej, sa jag, jag heter Anja Olergård (å nej, han fick mig på första frågan, man ska ju aldrig börja kommunicera!). Å, har du bytt namn? Jag orkade inte med att ha den diskussionen så jag frågade bara Vem är du? Då drog han sitt namn och hela den där presentationen om att jag hade varit med i en tävling på Internet och därför ville Världens historia nu belöna mig med ett fint erbjudande. Jag försökte hitta en paus i hans monolog och säga att jag inte var intresserad. Då svarade han surt och jag la på.

VEM GER DIG RÄTT ATT FÖRSÖKA SÄLJA NÅT TILL MIG OCH SEN LÅTA SUR NÄR JAG INTE VILL!

En kille som han förstör telefonsäljarnas goda rykte. Ha ha! (Notera den bitande sarkasmen!)

One of these days tänker jag göra nåt av nedanstående:
1) På frågan om man vill köpa vilken skit de nu säljer, svara ett superentusiastiskt JAAAAAAA och sen bara lägga på.
2) Bara svara: "Tindra, kom, det är jultomten i telefon till dig!"
3) Upprepa allt de säger tills de lägger på. Kan varieras genom att man använder olika dialekter, t ex skånska, eller hemmagjord utländsk brytning, t ex Silviatyska. (Så tog jag mig igenom många dödstrista historiesidor i gymnasiet. Man lär sig inte jättemycket, men man har kul under tiden.)

Om nån faktiskt har vågat svara icketraditionellt eller har ett roligt svar på lur får ni gärna berätta om det.

Inga kommentarer: