Vilket markarbete!

Hela inlägget försvann just när jag stavningskontrollerade! Och jag börjar få ordentlig huvudvärk och orkar inte skriva om det. Men det var långt och matigt (pls note the double entendre). Alltså, det ingick vår trerättersmeny. Kanske orkar skriva om maten nån annan gång. Hur vacker jag själv var orkar jag inte upprepa, men ni kan ju tänka er själva. Jag var lyckad idag, när jag väl fick på mig klänningen (öppnade dörren i behå och strumpbyxor, med klänningen framför mig...). Ja, det säger väl en del om hur logistiken flöt på rent tidsmässigt.

Men så blev det nytt år ändå, och i år hoppas jag för första gången på 20 år på allvar att kunna se ett botemedel inom snar framtid. Jag är alltför utmattad efter allt pulande med salladsbädd och bla bla bla, och ännu mer utmattad efter en underbar julmånad. Har redan fem vårdbesök inbokade också, förlåt, fyra. Men detta kan också bli året då jag på allvar förmår ta det lite lugnt. Göra saker långsamt, inte stressa, inte tappa, inte ramla. Jag vill verkligen sänka tempot. Fast om Mikael hade träffat morfar hade han förstått hur mycket jag har saktat ner redan!

Men nu måste jag gå. Gott nytt år, kära vänner!

2 kommentarer:

modren sa...

Och allt detta pul för vår skull!
Jag vill inte få dåligt samvete utan bara njuta vid minnet av en superb måltid.
Och trevligt var det också!
Tack i all evighet!
modren

AL sa...

Gott nytt år till dig också!