Jag har migrän förresten. Andra dosen nu.

Men jag måste ha nåt att göra, jag kan inte ligga och försöka somna, då kan jag inte glömma smärtan. Men om ett tag orkar jag hursomhelst inte vara vaken i alla fall, så...

Så jag läser tidningar på Readly, just nu nån som hette nåt i stil med Period Homes. Inte särskilt lärvärd faktiskt.

Men det som var roligast idag var annonsen som började:

Har du frusit mycket i vinter? Kanske är det här månaden när du börjar tänka på tvåglasfönster så du kan älska ditt period home igen.

Det spelar ingen roll vad ni säger. ENglas är för tropisk värme. England borde inte på någon plats i RIKET ha nåt annat än TREglas. Jag har aldrig varit så kall som när jag bodde i nordvästra England. Med englas. Skrapa rutorna på insidan. I september. Sova med.vantar. september. Sover under tjockt täcke för dubbelsäng, dubbelvikt. Fryser eventuellt inte på de kroppsdelar som täcks av denna monstrositet i ett enkelpåslakan. Hjälp vad många lager kläder jag hade på mig. Till slut brydde jag mig inte om vilken Michelineffwkt det fick, jag frös ju, jämt, ända in i märgen och ut på andra sidan. Älskar inte deras väder.

3 kommentarer:

Tekla sa...

Otroligt hur det tänker... Jag förundras då jag ser hus/inredningsprogram från England. Jag lovar att jag skulle dööööööööö!

Monica sa...

Finns det något jag kan säga att jag "förstår" så är det precis hur uebertraeligt det är med migrän! Jag känner med dig hela vägen till spyhinken, mörkläggningsgardinen eller öronpropparna. Må du slippa eländet och så hoppas jag också att ME blir utrotat i evigheters evighet, amen.

AL sa...

Dito till Monnahs sista mening.