Uppskärrad

Nu har jag jagat upp mig. Det måste dessutom vara i onödan. För det är för otroligt. 1:41 ligger jag och beklagar mig över att jag glömde att ta Naproxen för min huvudvärk, och det måste jag men hade NOLL lust att gå ur sängen. Så hör jag, typ nära, som en åskknall eller en smällare, men ljudet passar ingendera riktigt, så jag tänker konstigt nog att de säger att vapen som skjuts av låter som en blandning av åska och smällare. Ja, vapen kan man kanske inte säga så specifikt hur "de" låter för det finns så många olika, men jag tyckte det var lite läskigt. Jag hinner inte tänka så mycket mer förrän två minuter har gått och det hörs samma ljud men längre norrut. Killar som busar med smällare flyttar sig väl oftast inte? Och det är inget åskväder ute.

Fy, jag kan inte tro att det skulle vara avlossade skott jag hörde. Men vi har haft tre rån i centrum sen jag flyttade hit, och en våldtäkt i pendelgåtunneln rätt nyligen. Säkert fler på hela tiden jag bott här, men det har jag inte koll på antalet. Det här ska vara som en lugn by, vi har varken bio eller McDonalds!

Felet med att inte vara Stockholmare kombinerat med att vara sjuk är att jag inte kan nåt om geografin. Hittar i princip till mina läkare, tandläkaren, frissan, och centrumen här omkring. Men jag _behöver_ aldrig hitta nånstans eller veta hur lång tid nåt tar. Och därför lär jag mig aldrig hur lång tid det tar till Arlanda på olika tider på dygnet. Eller hur "farliga" olika områden är. Jag läser väl den där veckovisa gratistidningen vi har, men det omvandlas oftast inte till kunskap mer än när det gäller bostadsannonserna eftersom jag är uppfostrad flyttare och alltid tänker att jag bara väntar på nästa ultimata boende. Ja, så om nån knivhugg nån lägger jag inte på minnet var det var, och följaktligen vet jag inte om man ska ringa polisen om man hör såna ljud här. Känner mig som den gången det luktade så mycket brand att jag tänkte att jag bara måste ringa brandkåren. Men säga vad? Du, ingen grillar väl mitt i natten så det luktar som om det brinner. Nånstans i Västerhaninge, eller annorstädes, beroende på hur vinden ligger på. Sen såg jag på deras hemsida att man inte behöver ringa om det bara luktar brand, utan man ska se den. Mamma hade också känt lukten, tydligen var den stark den natten. Andra sover ju normalt vid den här tiden, så jag är lite som en väktare som har ansvar för att hålla bygden säker.

Ska se om man kan maila in tips till Polisen, annars tror jag att jag struntar i det. Ringa polisen låter inte me-vänligt. Måste redan ringa både bröstpressarna på sös, mammografi heter det, och apoteket som vägrar ge mig en medicin så jag måste få reda på vad felet är. Tror typ att de inte tar hem den storleken på burk. Men det får bli ett senare problem. Jag skulle gärna hellre maila, så kan man tänka långsammare. Men men.

Jag vet att jag håller er på halster, men nån dag ska jag skriva nåt riktigt intressant här. Jag väntar bara på att det ska hända nåt bättre än att en bil backfired, vad det nu heter. Men om ni senare läser om skottlossning och mord inatt, kom ihåg var ni hörde det först!

Godnatt folkens!

1 kommentar:

modren sa...

Det kan inte vara lätt att vara nattvakt för hela nejden.
Vilket ansvar!
modren, upa