Sommaren

Sommarens…
Musik – Konsert i kyrkan igår. Britt G Hallqvists Måne och sol till Whitney Houstons I turn to you.
Film – Det måste vara Pirates of the Caribbean, som verkar ha gått på nån kanal varje kväll i flera dagar.
Badplats – stoppade foten i handfatet för att spola av en skum tå.
Arbetskamrat – Ha! I wish.
Häst – Min kompis Sofie rider islandshästar och satte in en film på en jättefin häst som sprang sådär festligt.
Dans – Macarena? eller är den ute nu?
Kärlek – Mikael, alltid Mikael! Och familjen. Har träffat många! <3
Väder – Rätt ok. Fläkten igång, bara tre getingar på hela sommaren.
Lyx – Vår hytt på Ålandskryssningen om några dagar. Jag undrar om den kanske inte rentav ska ha balkong!
Bok – Buhu, har inte orkat läsa nåt i år heller.
Tidning – Hem & Antik
Klädesplagg – Måste vara min mintgröna trikåklänning från Target med korta puffärmar, avskärning under bysten och rysch i omlottringningen. Mmm. Och ja, mintgrönt är helt otippat. Senast worn 1982.
Idrott – Gymnastiken på OS
Stad – Stockholm såklart. Två gånger har jag fått botox på Söders höjder, Erstaterassen heter det väl, och varje gång har det varit busloads av fotograferande japaner. Höhö, här är mitt hem, tänker jag.
Museum – de här frågorna är inte avsedda för sjuka eller? Jag har varit på ett museum de senaste tio åren.
Bedrift – Jag har svårt att komma ihåg mer än igår. Hur kan man glömma av sina bedrifter :) Eller hur kan man minnas dem?
Shopping – Den jag har i vardagsrummet just nu. Två lådor från Ellos, en från Jotex, en från ica och en från h&m. Fast jag egentligen bara behövde nya jeans och soffkuddar. Jag hittade såklart fler behov.
Upplevelse – att vara ren och lukta gott och inte ha gjort det själv och inte bli dålig av det.
Frustration – Denna kropp.
Icke-bra – jo, jag vet en sak, men den vill jag inte säga. Två saker.
Tvivel – Inga. På nåt.
Äventyr – När jag fångade en geting i mitt saftglas alldeles själv och såg den långsamt dö men inte vågade spola ner den förrän nästa dag.
Prylar – bara min platta. Som jag älskar!
Mål för kommande år – en förhoppning är att jag ska kunna stoppa försämringen eller i alla fall dra ner tempot på den
Vän – Katrin, som kom och hälsade på mig
Mat – Spaghetti och köttfärssås. Alltid. En gång i augusti åt jag det tre gånger på en vecka, och hade ätit det fyra gånger om inte Mikael, den busen, hade ätit upp en av de tre fryslådorna till lunch
Bakverk – hmm, jag kommer inte ens ihåg om jag åt tårta på min födelsedag. Vad trist för den som ordnade det i så fall. Sorry.
Doft – Mikaels nacke. Eller nyklippt gräs.
Glass – fy vilket tråkigt svar, vi har inte ätit mycket glass alls i sommar. Framförallt inte i Italien!
Dryck – hemmagjord flädersaft som jag fick i present att göra själv men allt var färdigförberett! Årets snällaste!
Illdåd – smällare i nån folksamling i Nice så alla trodde det var bomber och de skulle dö
Väntan –  på Godot
Problem – Kärleksproblem. Inte mina.
Leksak – blodtrycksmätaren?
Resa – Ålandskryssningen
Insikt – I hjärtat bor lycka granne med sorg

Inga kommentarer: