Trosa

Jag hade tänkt att vi skulle semestra på Gotland och Åland, men jag orkar inte. En tur till Trosa däremot, tänker jag försöka mig på. Underbart gullig stad, har jag hört, och ser det ut som. Tullgarns slott (med värdshus, då har vi middagen kirrad) ligger visst i närheten. Sen har jag sett fina bilder från ett hotell, och kanske inbillar jag mig inte bara att det finns nåt som heter Trosa stadshotell. Om vi nu ska stanna över natten. Jag drömmer å drömmer, och hoppas att jag klarar denna tur!

5 kommentarer:

modren sa...

Vi ses på Trosas gator nån lagom vacker dag! Det är ett av mina bestämda mål i sommar. Ser fram mot det-
"Jag hal tlosel!"
modren, nostalgisk

Sara sa...

För ett par år sedan firade vi bröllopsdag i Trosa med att bo här: http://agarden-trosa.se/sida/om-agarden/
Det var ett väldigt gulligt ställe och ffa lugnt (inga discon, ingen krog som lät) och inga trappor att gå i.
Annars har jag hört att Bohmans ska vara väldigt speciellt, där brukade mamma bo när hon var på jobbresor till Trosa.
Det finns ett fantastiskt konditori/chokladbutik som ni absolut inte får missa: http://kutterkonfekt.se/marsipangarden-marsipan-choklad-marsipankonfekt-handgjorda-marsipanfigurer-praliner-cafe-butik-trosa.shtml

Å nu vill jag åka dit jag med!

Nilla sa...

Man måste drömma annars blir man ju galen på riktigt ;-) Kram

modren sa...

Tack för fina tips, Sara! Nu måste det ju bara bli av.
modren

Monica sa...

Bröllopsnatt på Bomans i Trosa - åh, vilket ställe! Hela Trosa är illbedåriskt vackert om sommaren...