Om jag blev frisk

Om jag  var så frisk att jag kunde hålla på med hobbies skulle jag vilja:

Sjunga i liten, duktig kör
Skriva böcker om så många saker
Bjuda folk på middag med tema och kanske utklädning
Scrappa tackkort och födelsedagskort
Resa till Italien
Läsa böcker som om jag inte hade gjort annat
Doktorera.
Åka till oslo och leka järnet med barnbarnen
Ta med mikael, som är populärast, till min brors familj i USA, och även där leka järnet
Baka och laga mat
Städa, organisera
Gå på Liseberg med åkpass. En hel dag
Gå på Ullared
Ha frisyr
Inte äta en enda mediciner mer i hela mitt liv. Redan det är omöjligt, men...
Cykla på utflykt och ha med matsäck
Laga mat, massor av mat!
Åka segway
Resa till sälen och åka så mycket skidor att jag storknar
Ha en tackfest

3 kommentarer:

Eva sa...

Vilken underbar lista! Just idag orkar jag inte drömma, men än finns det dock liv i mig någonstans.

modren sa...

Vilket rikt liv du drömmer om! Som Selma sa: Ingen njuter så som den som gör sig kalas i drömmarna. (Eller nåt liknande)
modren

Sara sa...

Jag skulle:

Komma i form
Sitta på caféer och gå igenom manus med dig
Göra i ordning vår snickarbod till ateljé
Sy kläder
Renovera möbler
Börja med musik igen
Odla en överdriven massa grönsaker och blommor
Skaffa ett jobb
Gå på restaurang med min man
Gå i skogen. Långt.