Själva vardagsrummet

Soffa finns, antracitgrå, rak, med schäslong. Då utgår vi från den och tänker oss lite pryttlar. Men först, möblerna!

Ikeas gråa 60-talsfåtölj är en av mina favoriter. Lätt att klä upp eller ner med en Josef Frank-kudde eller ett rosa fårskinn (gahhhhh).

Grå matta om det är vad som önskas. Jag hoppas på den gråa mattan med den vita explosionen (bägge ikea.)

Nån grej mot väggen. Många bloggare sätter fötter på köksskåp och har coola dörrar. Här finns några, även om jag tvivlar på att den i rostfritt stål lockar mest. Istället för sockel köper man såklart ben. Kanske också coolare ben än på ikea. Glömt var det heter. En snabb googling fixar det, nåt med pegs kanske.

Till detta föreslår jag ikeas soffbord stockholn. Kanske för att jag älskar det själv.

Fast egentligen tycker jag du kan leta efter en teakbokhylla från 60-talet på blocket. De har ofta dörrar nertill för spel, och luftiga kuber för böcker.

Och i så fall blir det väl ett soffbord från 60-talet också. 60-talet har personlighet utan krusiduller. Så tycker jag. Man kan akta sig för 70-talsinfluenser, men 60-talet är vackert.

Och så lampor. Om man hittar en bumling billigt på loppis kan man spraymåla den. Den där andra lampan ska såklart vara i silver.

Bordlampan modell raka linjer i stål kommer från mio och den trebenta i trä kommer från halens.

2 kommentarer:

modren sa...

Det mesta av det där hade vi ju som nygifta men gjorde vi oss snabbt av med... Vi hade t ex hela två bumlinglampor som vi vingade. En mossgrön och en brun!
modren

AL sa...

Det är helgerån och kapitalförstöring att spraymåla en bumling!