Äntligen

Idag var mitt bĺodtryck 130/84, så väldigt mycket närmare det normala, 120/80, jämfört med när det var som högst den här omgången. Jag har varit så ivrig på att medicinen skulle verka eftersom jag har haft huvudvärk i princip hela året och även haft migrän oftare. Högt blodtryck kan alltså ge huvudvärk, och jag har redan kronisk migrän till att börjsa med, så... Och den här veckan har jag haft två dagar utan någon smärtlindring alls, inte ens en Alvedon. Jag ropar inte hej än, men allt som är positivt ska man hänga fast vid. Jag är såååå lättad för huvudet. Så underbart att det börjar gå åt rätt håll.

Inatt hade mina stilnoct tagit slut, så jag tog tre imovane (man får ta två men jag fuskar) och tre melatonin (de brukar säga att gränsen går vid 10 mg och jag tog 9 fast jag brukar ta 6 mg), och så mina andra två sömnmedel. Jag somnade bättre än jag trodde, men när jag vaknade av Vanna i sängen runt åtta tog det flera timmar att somna igen, fast jag tog mer sömnpiller. Att jag inte har ont i huvudet gör att jag blir väldigt hoppfull inför sömnen och att jag kan gå ner i dos på stilnoct. Jag har inte klarat att med berått mod sova dåligt och få ännu mer huvudvärk än jag redan har, men nu känner jag att jag kan klara av det.

Så idag är det fest i min sinnesstämning. Det var också fest här hemma, med tacos och färska jordgubbar. Bara svensk mat :) Tror för den delen att tacos så som många svenskar gör det är lika italienskt som våra pizzor eller kinesiskt som vår kinamat, dvs inte alls. Men man anpassar ju saker efter sin egen smak.

God helg på er!

3 kommentarer:

Sara sa...

Härligt att höra att det är lite åt rätt håll, det är på tiden!

Nilla sa...

Vad härligt att det känns bättre med huvudvärken. Kram

Monica sa...

Vad härligt! Den här uppdateringen var ju strålande hoppingivande!