Minnesförlustshopping

Jag har ju lärt mig att jag inte ska blogga eller maila folk när jag har tagit sömnpiller. Men jag tappar också minnet när jag sovit för lite. Det har jag dock inte lärt mig ännu, även om jag hade gjort chokladpudding utan att veta det för bara en månad sen. Men nu har jag köpt en svart kajal och två vita. Slapp vinna en grå som jag också budat på.

Och jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte budat på nån av de 10 klänningarna, fem jackorna och sex par stövlarna som jag hade lagt i bevakningslistan. Eller tre parfymer och tre kavajer, fast den ena "vann" jag.

Jag kanske börjar lära mig. Som väl är var några kajaler inte så dyrt. Jag vet inte vad jag håller på med riktigt... Skulle behöva nån sorts barnspärr på tradera och eBay. Jag har i alla fall inte köpt en sidenscarf för 500 spänn. Eller, det har jag ju, men inte en gång till.

1 kommentar:

Klarins sa...

Det kallas nog eskapism...
modren - som också erkänner sig skyldig