Inte precis kaka på kaka

I förrgår sov jag inte riktigt, bara slumrade, och kunde inte ens sitta upp när jag åt middag utan fick lägga mig ner och vila.

Igår hade jag minnesluckor och ont överallt, tog till och med kodein. Plus fick ställa in en sak jag längtat läääänge efter.

Idag är jag så ledsen och överkänslig och godissugen att jag känner mig som en drogberoende.

Ifall jag faller för suget och åker till centrum kommer jag att må dåligt imorgon också, eftersom jag har göront i benen redan innan.

Förutom att jag behöver skärpa till kosten så jag går ner i vikt igen. Min syrra var så snygg i sina skräddarsydda kläder att jag blir galen av kroppsavundsjuka. Hata fet! Vill tröstäta. Skevt.

Vilken rolig blogg det här är!!

6 kommentarer:

Cecilia summerar sa...

Tungt! :-(
Jag känner igen det där med att var trött på min tjocka kropp och bli sugen på att äta ännu mer. Inte så värst logiskt, men mänskligt.
Jag önskar dig lindrigare dagar och mycket glädje. Inställda trevligheter är verkligen sorgligt....

Klarins sa...

Jag tror egentligen inte att du borde planera i förväg för att göra något. Då sover du dåligt (kroppens undermedvetna är starkt och oerhört känsligt när man är kroniker) och orkar inte och blir besviken och mår dåligt. Fundera inte innan, utan om tillfälle ges (fredag kväll kanske:-)), bestäm i allra sista stund om du kan eller inte. Grubblerier gör ingen människa glad. Du får sluta vara ett planeringsfreak, vilket du till stora delar redan gjort, och bara go with the flow... Som vinden blåser helt enkelt, avspänt, svalt, gdsgd... Just så enkelt är det, eller?
modren

En långvarig förkylning sa...

❤️❤️❤️

Monica sa...

Din mamma är en klok kvinna. Jag gissar att du blev som du blev delvis på grund av henne. Tycker synd om dig och besvikelsen, men jag lever på hoppet och hoppar med dig. Kram!

Klarins sa...

Jag måste ju säga att du har fantastiska bloggvänner. Vilken rikedom att ha så empatiska personer omkring sig, som bara stöttar och lyfter och förstår och känner med en och ger och ger och ger... Helt underbart!
modren

Anja Olergård sa...

Jag har helt klart ett koger fyllt med de bästa tänkbara vännerna. <3 <3 <3