Kidnappning rapporteras

Trots att jag av religiösa orsaker inte tycker det är rätt med homoäktenskap, är jag av mänskliga skäl för att det som världen inte anser vara fel inte ska straffas juridiskt. Vad jag däremot är upprörd över (nu dryper ironin) är att hela bokstavsrörelsen (och då menar jag inte ADD/ADHD utan HBT eller vad det kallas) har snott min regnbåge! Jag tycker inte att enkönad kärlek är särskilt vacker, men jag tycker att bilderna nedan är så vackra att jag inte vet vilka ord jag ska använda. Jag är inte helt nöjd med att de ska kopplas ihop, även om jag förstår symboliken. Men regnbågen som symbol är redan upptagen. Den betyder att Gud aldrig ska låta det regna i 40 dygn nån mer gång. Ge Gud tilbaka hans symbol!











3 kommentarer:

Mattias Welander sa...

Amen.

~Michaela sa...

Förlåt, men jag är tvungen. Förutom det där med vem som har den finaste kärleken så undrar jag om man kan verkligen tro att det inte fanns regnbågar förre syndafloden. Vit ljus består ju av olika färger och olika ytor reflekterar det ljuset på olika sätt. Alla regndroppar bryter och återspeglar solljuset lika mycket. Att säga att man inte såg en regnbåge innan Gud dödade de flesta av sina skapelser, betyder antingen att människan såg i svart/vit då eller att Gud då bestämde sig för att omorganisera all elektromagnetisk strålning? Eller så är det bara en berättelse... Det får en att tänka i alla fall.
~Thaddeus

Anonym sa...

Tack för din åsikt, Thad. Det kan också betyda att det visst fanns regnbågar, men att de bara inte hade lagt märke till dem. Eller också att de inte hade funnits för att regndropparna hade varit för små för att bilda en regnbåge, eller någon annat vetenskaplig förklaring. Kanske regnade det oftast på natten, vad vet jag. Jag har bott både i det regntäta England och i Borås och har ändå inte sett mer än en handfull regnbågar i mitt liv. Regn betyder inte nödvändigtvis regnbåge. Vetenskapen motsäger inte det. Men personligen tror jag inte att det måste vara så att Gud SKAPADE en regnbåge just då, utan att han från den dagen började använda den som ett kännetecken på förbundet han slöt med Noa. Det står att Gud "set" a bow, inte "created" eller "made". Du är smart, Thad, men Gud är smartare än till och med du, och jag tror att han kan fixa nåt ännu svårare än en regnbåge om han vill. DET får mig att tänka i alla fall. Jag är också glad att vi kan disagree utan att vara disagreeable :)