Influensa

Nu ska visst influensan bli värre än vanligt (buhu vad farligt allt är nuförtiden), och jag har mycket svårt att tro att det jag har haft efter nyår var influensa. Ska akta mig för folk så mycket jag kan!

Men om inte det räcker, såg jag nyss ett inläg på SvD om ett botemedel:

2000 år gammalt recept från Kina
1 ingefära, 1 kruka rosmarin + vitlök

Hacka ingefäran, koka i 10 min i 1l vatten.
Hacka rosmarinen, koka i 1l vatten i 10 min.
Sila av. Koka hackad vitlök i tio min, sila av,
blanda med grönsaksbuljong.

Bada i 20 min, vatten helst till halsen.
Häll i vätskan från rosmarinen + ingefäran i badvattnet.
Frisk dagen efter! Biter på virus.

Vågar inte säga det ens på skämt, men det är nästan så man önskar sig en liten släng så man fick prova!

1 kommentar:

Monica sa...

Nej, du önskar INTE att du får influensan, inte ens på låtsas... Usch, så träligt det är att ha alla dessa sjuklingar omkring sig! Fast de har ju tur som har en sådan sjuksyrra som jag. :-)