Tid

För tio år sen
Gick jag på universitetet och hade precis börjat inse att jag älskar engelsk litteratur och litteraturanalys. Kände mig smart.

För fem år sen
Var jag nog i faggorna av att bli förtidspensionär, urk. Eller ja, skönt att slippa stressen varje månad om FK ska godkänna läkarens sjukskrivning.

För tre år sen
Trodde jag att jag aldrig skulle gifta mig, och hade förlikat mig med det, på ett positivt sätt faktiskt. Det kändes nästan helt OK till och med! Jag älskade Elsa och Kajsa så mycket att det typ räckte...

För ett år sen
Höll jag på att försöka övervinna rädslan inför att vara i Stockholm hela sommaren och inte veta om jag skulle bli överarbetad/sjukare, eller om jag skulle bli ansedd som pjåskig hypokondriker.

För tre månader sen
Tackade jag min lyckliga stjärna för M och hans pussar och hans samtal varje kväll.

Igår
Såg jag m&p:s nya lägenhet och började drömma om att flytta. Kände Taikonblodet flyta lyckligt i ådrorna.

Idag
Blev jag lite irriterad på en grej i kyrkan, men mindre än förr, när jag inte hade bestämt mig för att bli en bättre människa (på det området). Hade Matildagullet bredvid mig på sakramentsmötet, vilket var en ynnest. Fick middag hos Birgitta Ternström, vilket var roligt.

Imorgon
Ska jag packa och prata med M. Och vila.

Om ett år
Behöver jag förhoppningsvis inte ringa M för att prata med honom.

Inga kommentarer: