Affären "Flowers"

Var för första gången inne i affären Flowers på Allégatan. Hade hört att de skulle ha makalösa )icke levande) blommor där, och Ylva hade fått pappa att köpa en vit hortensia där åt henne nån gång, och en sån ville jag gärna ha som belöning efter tandläkaren. Woooooooooow vad mycket fint!!!

Jag hade glömt att pioner och ranunkler hör till mina favoritblommor. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA vad vackert!


69:- per pion, och ca 210:- för den lilla buketten.

De hade även gjort brudbuketter, men jag tycker de ser för "perfekta och fina" ut. Tycker buketten med ranunkler ovan är mycket finare.


Kom på den bra idén att köpa ett par pioner och be dem binda in dem i min brudbukett (not if but when...), om jag inte gifter mig under de få veckor när pioner blommar. Haha. Lura naturen! Och med både levande och oäkta blommor kanske det inte blir så tydligt att några är fejk. Men blommorna i den här affären var av saftigt bättre kvalitet än dem på låt säga Ekohallen... Inget ont om dem bara. jag älskar EKO, men ska nog itne köpa fejkblommor där.

1 kommentar:

Monica sa...

Riktigt fina fejkblommor är svåra att hitta. Den lilla buketten tycker jag var jättefin!