Barndom

1. Vilket år är du född?
1970

2. Din första veckopeng - hur stor var den?
Minns inte alls.

3. Vad spenderade du den främst på?
Glass kanske?

4. Vilket tuggummi var godast?
Gillade Juicy Fruit som pappa hade ibland. Hubba Bubba var för stora för min mun, fast på nåt sätt var de ändå rätt coola.

5. Vad hade du för docka (om du hade någon)?
Nån som hette Vemelie (kunde inte säga Emelie)

6. Vad läste du för böcker?
Astrid Lindgren, sen Cherry Ames, och Kitty och Kulla-Gulla mm.

7. Vilket pålägg tyckte du var godast?
Ost kanske? Hur gott minne är det meningen att man ska ha?!?!?

8. Vilken var din favoritglass?
Kanske Nogger om den fanns då redan. Annars kostade en Storstrut först 3:- på Hildings kiosk, och sen gick den upp till 3,30:- och det tyckte jag var hutlöst.

9. Hur semestrade du med dina föräldrar?
Minns inte. Första jag kommer ihåg var när jag var 14 och vi åkte till Österrike med Würglers. Jag fick inte gå på Svung och tyckte m&p var jätteelaka (idag tyckte jag de hade fullkomligt rätt att "tvinga" med mig utomlands).

10. Vilken var den roligaste ute- resp inneleken?
Ute: hoppa twist eller hjula och stå på händer
Inne: leka skola

11. Vilket var det bästa tv- och/eller radioprogrammet?
Fem myror är fler än fyra elefanter såklart. Hon Hedvig som cyklade farligt med lång näsa och Bert-Åke Varg som (lite farlig) uggla på taket tyckte jag okså om. Och Trolltider. Hatprogrammet nr 1 var såklart Vilse i pannkakan.

Inga kommentarer: