Är en ny kvinna

På trenne sätt är jag idag en ny kvinna:

1) Jag har slutat att läsa Aft och Expr varje dag som del av morgon-mail-rutinen. [Redan? Jag är pinsam, jag vet.] Har gått över till riktig journalistik som SvD och DN.

2) Det är slut med flyttstoltheten. Dagen ska ägnas åt seriöst slappande. Kanske också en tvåtimmars middagslur. Så går det när man är för stursk.

3) Efter att ha sett på Dr Phils daytime repris om body image inser jag nu att beauty is in the eye of the beholder, och jag ska se mig själv som så fruktansvärt snygg att jag ska lura alla andra att hålla med. Så är det problemet ur världen. Fast visserligen var det inte precis det showen idag gick ut på. Det var väl också till stor del att bry sig om viktigare saker än så... Men jag medger att jag är så ytlig att det är viktigt för mig att känna mig snygg. Stäm mig för ytlighet.

Inga kommentarer: