Känner mig så dum

Jag har ju råkat köpa en kavaj på eBay på natten fast jag trodde jag hade slutat med sånt.

Nu visar det sig att den måste i förtullas, det hade jag inte en tanke på men UK är ju inte med i EU längre.

Så jag ska försöka hitta om säljaren redan dragit moms. I så fall gör postnord ingen införtullning och det kostar inget mer.

Jag hittar att avsändaren dragit moms. Jag drar en lättnadens suck. Pun intended.

Och ser att kavajen bara kostade $6 och frakten $21. Det var ju inte så farligt. 

Men vaddå, $? Varför står det i dollar och inte i £ när jag köper från eBay i England?

Jo, säljaren bor i USA.

Och där har de inte samma storlekar som i England.

Så nu kan jag ha köpt en kavaj som var för dyr och som jag inte behövde men som dessutom är två storlekar för stor.

Jag känner mig så dum.

6 kommentarer:

Humlan sa...

Oj, vad tokigt! Tack för att du bjuder på din blunder, den kan nog bli komisk när man ser den i backspegeln. Det är ju egentligen mer konstigt om det INTE blir nåt tok när man beställer på nätet - 1. När man har ME - hjärna, 2.mitt I natten när man ska sova 3. Och tagit sömntabletter (eller hade du det?)

Humlan
.

Anja Olergård sa...

3 av 3. Recipy for disaster.

Men kavajen (utan foder så en ganska menlös kavaj) hade smala armar men var annars ganska lagom. Men jag har ju kavaj så förfärligt ofta att vi får se när den blir använd. Har så många plagg jag borde sälja på tradera.

Humlan sa...

Men, då blev det ju inte så tokigt ändå!
Jo men kavaj har man ju en gång i veckan minst 😂. Framförallt är det ju så bekvämt plagg att ha när man ligger i sängen! 😁😜

Anja Olergård sa...

Ja men det måste ju vara det som heter sängjacka då. 😂 För det är ju jätteskönt att ligga i kavaj utan foder och som sitter fast mot allt annat tyg och som är för smala i överarmarna. Straight jacket.

Humlan sa...

😂😂😂 Jag dööör! Vad rolig du är! 🥰😘

Anja Olergård sa...

Taaaaack!