Mitt första klag gick bra!

Jag har ju inte så mycket pengar att vi köper fredagsbukett på florist varje vecka. Men nu har de flera olika buketter med hortensior som är en av mina absoluta favoritblommor. Så när jag såg igår att de har en bukett med två lila huvuden och några andra grejer så bestämde jag mig för att köpa den.

Idag har M klarat sin första arbetsvecka efter ingreppet, plus att vi har bröllopsdag på måndag.

Men så kom den med två grön/grågammalrosa huvuden. 

Så illgröna som de är på fotot är de inte utan gröngrå.

Jag blev besviken och sa faktiskt att det var färgen som var orsaken till att jag köpte dem. Så jag ska få en ny bukett efter kl18. Så fantastiskt! Och hon blev inte sur på mig utan beklagade. Fast sen fattade jag inte vad hon sa, och kände mig dum i huvudet och hoppas inte hon tyckte jag var knäpp, men så är det att inte sova och inte fatta. Men det fanns inga såna lika som på bilden sö istället kom hon förbi med en rabattcheck! Jag blev jätteglad! Och det var väldigt schysst.

De är så bra att ha att göra med där! Jättenöjd! Kommer alltid att vara min florist eftersom de gjorde min brudbukett där.

Men jag har nästan helt dödat den fina lrkidenbvi haft i köksfönstret. Det är fyra blommor kvar av 20. Så den behöver bytas ut. Sen har jag haft en plastblomboll i sovrummet och där vill jag också ha en riktig. Gärna en vit, det orkidé i köket och en fyllig hortensia i sovrummet. Får se om vi kommer iväg till nåt ställe i helgen. Mikael jobbar på lördag igen.

Men han mår bättre!

1 kommentar:

modren sa...

Jag har också nyss tagit död på och slängt ut en orkidé. Och har en blå hortensia i sovrumsfönstret som klarar sig helt på egen hand eftersom den är konstgjord.
Äkta - konstgjort - det är frågan. Visst är alltid den äkta vackrare, men är den värd priset för att sköta om den? Det är med den som med en trädgård: är man inte intresserad är priset för högt.
Och jag är inte intresserad. Sorry folks.
modren