Hurra vad jag är bra

Jag skaffade en bok för ett tag sen där jag tänkte skriva komplimanger jag fick och sen öva mig på att tro på dem. Men jag träffar ju inte så mycket folk så boken är inte jättevälanvänd.

Och igår kom jag på att det är ju inte direkt vad andra tycker om mig som påverkar vad jag själv tycker om mig, så jag ska börja skriva saker jag själv är stolt över istället. Är lite rädd att jag ska börja skriva olika prestationer men jag får göra mitt bästa.

Igår lagade jag middag! Men det ska jag inte skriva. Men det händer inte ofta. Jag hade bett Mikael köpa en purjolök för jag ville göra soppa. Och de potatisar vi hade var såna där pyttesmå delikatesspotatisar så jag bestämde mig helt sonika för att jag inte kan skala dem. Så jag gjorde soppa på potatis med skal, vilket jag provat förr och det är egentligen inte idealt, men jag fattade ett klokt beslut för min hälsa istället för att göra nåt på ett bättre sätt men som jag inte orkade. Det är jag stolt över.

Jag var dock tvungen att be lite om ursäkt för den hemliga ingrediensen men Mikael är så väldigt obrydd över mat så han tyckte absolut inte att det gjorde något. Det visste jag redan så ursäkten var för min egen skull. Men jag är ändå stolt över att jag gjorde en bra sak. I framtiden ska jag klara att vara stolt utan att behöva be om ursäkt också, men baby steps.

2 kommentarer:

modren sa...

Du kan inte säga A utan att säga B! Vad var den hemliga ingrediensen, såvida du inte menar potatisskalen? De kan inte ha gjort nån större skillnad.
Vi köper bara svensk färskpotatis nu, de är redan billiga. Sååååå goda!
Bra där, att inte bygga nån sorts självkänsla på vad andra tycker! Det är eg rätt ointressant.
Bara du själv har bakgrunden och kan värdera efter förtjänst. Du och Gud. Och möjligen M.
Jag åt rökt sik till middag, underbar. Laxen är alltid för hårt rökt men inte siken. Mums. Och så maizenapudding på det. Med färska hallon till. Så ska en slipsten dras.
modren, matglad

Anja Olergård sa...

Skalen var den hemliga ingrediensen. Jag fick köra lite mer med mixerstaven och soppan smakar lite skal, men det behöver inte vara nåt negativt. Kanske inte skulle satsa på skal i om jag skulle bjuda nån på det, men just nu är jag stolt över att jag ens lagade mat. Och inte knäckte mig totalt på det. Eller knäckte lite, men så lite som möjligt.

Din middag låter väldigt god!