Lyxmackor

Vill bara tipsa om mina två godaste mackor. Ja, förutom bara skogaholmslimpa med hushållsost och gurka.

Jag är inte mycket för surdegsbröd, rågbröd och sånt utan gillar vanliga mackor, men det gör man som man vill. 

ETT
Åt en pågenslimpmacka igår med kvalitetsskinka och några chips på. Mellan, och man trycker ihop bröden så chipsen krossas och ligger kvar. Om man har lite överbliven dip så smetar man på det som smör. Igår hade vi Lay's Sourcream & Onion och de var väldigt lagom crunchy tycker jag. Gillar inte t ex Lantchips för att de är så hårda.

TVÅ
Denna mackan lärde jag mig i England. Där har de mest bara fyrkantiga vita bröd men det passar väldigt bra till detta. Bred mackan med Nutella. Skär en banan och lägg på. Spruta squirty cream på (jag har aldrig haft spraygrädde hemma sen dess förutom en gång när Mikael tyckte vi skulle smaka. Och det ser ju väldigt fint ut men smakar rött pyton) och lägg ihop. Efterrättsmacka.

Inga kommentarer: