Växtvett?

Jag är väl i den åldern där folk har börjat intressera sig för växter. Det hade nog kunnat drabba mig också, om jag orkade motarbeta min enorma okunskap. Och det där med ME. Drar varje sommar upp cirka 2-3 ogräs i vår lilla rabatt och så ska jag bara ta ett till, och ett till, och sen har jag dragit upp 5-6 och vinglar svimfärdig och med hjärtrusning in och undrar hur dum man måste vara, varje sommar dessutom. Förra sommaren hade vi ett särskilt långt ogräs som jag nästan hade kunnat dra upp utan att böja mig, men det var tur att jag inte gjorde det för det blev en ståtlig solros!

Vad jag menar med detta långa är att Facebooks logaritmer räknar mig som en medelålders kvinna som borde vara intresserad av trädgård. Så jag får förslag på grupper som inte är intressanta alls, men de kan inte veta att jag är mer intresserad av litteratur än växter.

Så här är det senaste exemplet.


Och personen frågar om det är en petunia på bilden. Det tycker inte jag, men ser på de många kommentarerna att det nog är en petunia.

Jag tyckte nämligen att det såg ut som basilika eller spenat.

Tur jag inte odlar vår mat här hemma.

Inga kommentarer: