Allvar?

Ska det här vara vad en lat person gör i hemmet som vårstädning???

Kanske på tio vårar sammanlagt.

fast jag tvättar faktiskt våra lysknapoar ibland. Om de är feta och smutsiga förstör man väggen, så det är av ren självbevarelsedrift. Och för att det är en lagom stor yta för mig att torka och i lagom höjd. En gång började jag torka på insidan av toadörren, men det blev ett större projekt än jag klarade av. Och sen dess märker jag att jag aldrig öppnar dörren med hjälp av handtaget utan bara putter på dörren med handen/knogarna/armbågen etc. Så jag tar på dörren flera gånger om dagen. Man kan ju hoppas att man är sitt renaste när man precis tvättat händerna i alla fall. Jag stänger och låser bara när vi har gäster för dörren är lite trög att dra igen hela vägen på det varma sommarhalvåret. Det är nån skruv som behöver justeras men ingen vet vilken. Egentligen skulle man väl skriva en lista med allt sånt som borde göras. Men skulle det ta död på Mikaels lust att leva att se helgarbete för de nästkommande 20 veckorna sådär in his face?

Inga kommentarer: