Vilken lista!

Jag fick ju en meterstor julklapp levererad utanför dörren i slutet av november. Den visade sig innehålla 24 presenter med 24 komplimanger. Jag är fortfarande helt ställd, det var så fantastiskt gjort!

Jag har nu skrivit av alla lapparna och känner mig som morfar sa, ödmjuk men stolt. Jag är oerhört tacksam för att någon ser så mycket gott i mig, på samma gång som det känns som en sorts uppmaning att använda mina gåvor för att göra världen till en bättre plats. Fast jag bara ligger ner nästan jämt.

Jag skäms lite också för att det känns som skryt att visa er allt detta. Men jag kan inte låta bli, det är så fint!

Vad duktig du är som kämpar så tappert varje dag!
Kom ihåg att Jesus Kristus ser ALLT.
Han finns här för dig.
Han räknar varje tår som rinner ner för din kind.
Du är aldrig ensam.

Många kramar
Tomgen

Ansvarsfull
Noggrann
Jordnära
Anpassningsbar

I en spegel:
Du är vacker. Du är värdefull. Anja, du duger precis som du är!

Du är en uppmuntrande och stöttande person.

Du är en generös person.

Du är en varm person med ett sinne för humor.

Du är en kärleksfull person. Du är mån om människorna omkring dig.

Du är duktig på att visa empati.

Du är intellektuell och snabbtänkt.

Du är strukturerad och målmedveten.

Du har en sprudlande personlighet! Du är en frisk fläkt!

Du är en lugn person som skapar trygghet omkring dig.

Du är en kreativ problemlösare.

Du är en ärlig person. Du är äkta.

Du är en person man alltid kan lita på.

Du har ett härligt skratt som lätt smittar av sig.

Du har ett skarpt sinne.

Du har strålande vackra ögon.

Du är en bra lyssnare, du är närvarande.

En vinnare ger aldrig upp och du är duktig på att slutföra det du påbörjar -- i stort och i smått. Därför är du en vinnnare!

Du är duktig på att lyfta fram det bästa i dina medmänniskor.


Kära Anja,

Kärlek kan visas på många sätt,
Som formen av ett hjärta eller en vacker bukett.

Kärlek är mer än det ögat kan se,
Det finns så mycket i tystnad vi alla kan ge.

En uppriktig bön för någons vägnar,
Eller ett leende till någon när det regnar.

Det är tanken som räknas trots allt,
Gud ser till hjärtats önskan framför allt.

Du är unik, den enda i ditt slag,
Med ett hjärta av guld sprider du Guds kärlek varje dag.

Många kramar
Tomten

2 kommentarer:

modren sa...

Min gissning är Sussie. Och hon känner dig väl. Det var sant det hon skrev.
modren

Monica sa...

Tänk! Jag blir tårögd fast gåvan inte ens var till mig. Så fina ord!