Böcker 2

Dra på trissor! Just idag klankar jag ner på idén att vända böckerna ut och in, nej bak å fram. Och så säger Sköna hem (här) att det är ett inredningstips! Just denna bilden kommer från "Martin Becks lägenhet". I alla fall är balkongen med i Beckfilmerna, insidan är tydligen en annan, större lägenhet. Men vem bryr sig? Jag bryr mig bara om att böckerna står åt fel håll. Jag och Mikael har ofta olika åsikter om var på skalan mellan form och funktion man ska befinna sig, men den här idén är ju bara vansinnig. Som att man har köpt tretton böcker på Myrorna och ställt dem bak å fram för att de ska vara fina i hyllan??? Det är ju ett hån mot själva böckerna. Hela tanken med en bok ligger ju i sidorna, inte i omslaget. Ja, jag blir inte upprörd av mycket (ha!!!) men här sätter jag ner foten.

Inga kommentarer: