Ny idé

Jag har ju inte hört ordentligt på högra örat på en månad eller två. Jag kanske inte ens har klagat över det här på bloggen. Och så när jag fick ner blodtrycketet så gick huvudvärken ner också och jag trodde att alla problem var lösta. Men idag har jag haft migrän för tredje gången den här veckan, förutom att jag har haft en rent djävulsk huvudvärk och så ont i skalpen och nacken att jag emellanåt tror att jag ska bli galen. Men nu, när migräntabletten gått ur kroppen och jag inte får ta nån mer, och en Alvedon gör väldigt liten nytta, så fick jag den goda idén att jag kanske har en hjärntumör. Trycker på hörselnerven, ger mig huvudvärk, är ni med mig?

1) Kan en tumör aldrig vara ett skämt?

2) Har jag helt tappat omdömesförmågan?

2 kommentarer:

Monica sa...

Just cancernoja tror jag att alla har, mer eller mindre ofta. Inte roligt, men lyckligtvis är dessa nojor ofta just det. Nojor, alltså.

Sara sa...

Skojtumörer är antagligen tabu. Stigma is the shit i de sammanhangen.