Jag vill

Jag vill:

Flytta
Åka till Italien
Äta pizza
Få blommor
Ha lockigt hår

Jag har svettlockar i nacken, och när jag tar ut håret ur turbanen är det alldeles vågigt. Det räknas.

Jag fick värsta blombuketten av Mikael i förrgår. Jag hade inte ens sagt till att jag började bli sugen.

Jag frågade med liten, gullig röst (förlåt, man ska inte vara manipulativ, men jag har så svårt att be om saker) om vi kan äta pizza ikväll, och han sa ja.

Tre av fem.

Och jag har hittat den perfekta italienresan. Är inte säker på att jag skulle orka, men jag tänker drömma ihjäl mig om den!

Och flytta. Jag har hittat stället. Seriöst. Perfekt är det. Men jag tänker inte säga nåt till Mikael än. För så länge jag bara har det i huvudet, finns det inga negativa aspekter eller nån "verklighet" som talar emot det, utan jag kan drömma om det så mycket att det sprutar ur öronen! Så kul!!!

Och så är jag lite sur för jag har bara haft ögonen öppna en halvtimme idag. Är helt slut. Så ska säga till hemtjänsten som ska duscha mig att det för göras fort och slarvigt och inget balsam. Men tack så mycket. Det är underbart att lukta gott och allt man har gjort var att sitta på en pall. Mikael har inte fått tag på arbetsterapeuten på vårdcentralen än, så jag får sitta på pall. Så det måste gå fort.

Men vi ska flytta och åka till Italien, och jag är så glad! Och äta pizza, på vårt bord med en fet blombukett. Life is so good.

1 kommentar:

Monica sa...

Hurra, vilket sätt att börja helgen! Det låter underbart.