Officiell vinter

Det är månhända lite överdramatiskt att kalla detta vinter, men jag gör det ändå. Och för en gångs skull har jag flera bevis som underbygger min åsikt:

Jag har lagt in alla sandaler i garderoben.

Jag har strumpor på mig, både inomhus och utomhus.

Jag har i detta nu till och med pyjamas på mig, vi har bara 22 grader i sovrummet och föreningen har inte satt på värmen än.

Jag har också _köpt_ en pyjamas, eftersom jag använder vanliga mjukiskläder nu och det är så trögt att vända sig om i sängen om det inte är satäng. Så det har jag köpt en från Filippinerna.

Jag har inte kortärmat på mig, inte en hel dag i alla fall.

Jag har använt fleecetröjan flera gånger.

Jag fryser om rumpan när jag sätter mig på toan.

Jag har druckit varmt ett otal gånger redan.

Jag är inte rädd för flygdjur när jag öppnar fönstren. Även om en fet spindel var och kikade i badrumsfönstret.

Jag börjar tänka på ljuslyktor och har spanat in flera jag är sugen på.

Jag har haft filt över benen när jag åkt komet till naprapaten. Som en annan gammelmormor.

Jag längtar verkligen efter en riktigt mustig boeuf bourgignon.

Jag hörde bara i förrgår att första snön har kommit, tror det var Sälen eller Åre.

Och som om inte det räckte så kan ni betänka att det är bokmässa. Typiskt bevis.

5 kommentarer:

AL sa...

Oj då. Bortsett från biffgrytan och bokmässan lever jag alltså i perpetual winter.

Sara sa...

Jag fick också vinterkänning, men det var för att det var 17,3 grader inne och inte blev direkt varmare trots att jag eldade brasa. Behöver jag tillägga hur trött jag är på sekelskiftescharm?

Hur som helst så har jag några tovade sjalar i ull OCH chiffong (från min konsthantverkstid) så dem kan jag ju vira in mig i och vara både glamourös och varm ... eller skulle kunna om de inte kliade så förbenat.

Har förresten också börjat längta efter grytor.

Den medelålderskvinnan sa...

Vinter... i min kalender har sensommaren, brittsommaren och indiansommaren precis passerat och lämnat plats för förhösten! Tvyärr är strumpor på ett måste och jag och mina bara ben får ladda för comeback nästa år!

Monica sa...

Te varje kväll! Det är nog vinter här också...

Anja Olergård sa...

Och idag hade jag vantar på mig. Och halsduk, som jag fortfarande har på mig inomhus.

Men det är skönt att du har andra ord på detta väder, Lisen, som passar din livssyn bättre :)