Vad har vi idag då?

Blev filosofisk imorse. Har ätit yoghurt och Start till frukost i två månader eller så. Jag vet, lika illa som O'boy, och lika gott. Idag tog Starten slut och vi köpte med mening inget nytt paket härom dagen, för att Start egentligen kommer från underjorden. Så idag åt jag min vanliga müsli från Lidl. Givetvis smakade den sågspån.

Bilden lånad härifrån.

Detta ledde till nån underlig filosofering om vad man gör mot sig själv, vad det verkligen betyder att vara snäll mot sig, osv. Och sen blev jag lite sentimental när solen började skina efter morgonregnet. Första gången på månader som det regnar istället för snöar. Det var riktigt spännande att gå och hämta posten och inte se några snöhögar, och inte så många grusränder heller för den delen.

Mikael har dessutom tagit bort ljusslingan på balkongräcket. Sladden har varit urdragen sen trettondagen eller nåt, men nu kom hela schabraket ner. Han stod ute på balkongen och svalnade ner sig efter nån joggingtur och passade på att ta bort den. Fascinerande med män som kan göra två saker på en gång. Nu är han med Jonte på akuten för hans ryggonda, som bara blivit värre på en vecka. Själv borde jag torka ur kylen. Vi har några små kletiga ställen där plastpåsar fastnar. Och så borde jag sätta på tvättmaskinen. Stoppade in ca 40 strumpor i maskinen, men de tvättar inte sig själva. Vi får inte gå barfota i Estland i helgen! [Säger bara det igen -- sova på hotell, åååå, vilken lyx!]

Förresten har jag hittat var kyrkan ligger, och de har möten klockan 14, förutom 10, som vi inte hinner till (båten kommer fram 10.00). Det ska bli jättekul. Jag gillar att gå i kyrkan på semestern, och spana lite och sjunga välbekanta psalmer på omöjliga utrikiska språk.

Såg nåt med nagelbandsinfektion på nån sjukvårdssida när jag letade efter vart M borde gå med Jonte. Symptomen var på pricken som att beskriva min tå. Och det har fortfarande inte gått över, trots att jag tvättar noga och häller på desinfektion morgon och kväll. När man har en handikappande kronisk sjukdom känns det så löjligt att gå till doktorn med en .

Var det nåt mer?

Kanske man rentav skulle e-deklarera före resan? Tänk vad skönt att ha det gjort. I år har jag så dålig koll på alla papper att jag inte ens tänker kolla att siffrorna stämmer. De har ju varit det varje år hittills. Så det går utför med mig. Har ett halvårs räkningar mm i en hög inuti ekonomipärmen från förra året. Inte idealiskt. "Men jag gör så gott jag kan."

Inga kommentarer: