Same, but different

Igår lagade M mat hos mamma och pappa, kycklinggryta med ris. Idag lagade jag mat (hos oss), spaghetti med köttfärssås (pasta är den vanliga måndagsmaten här hemma, eftersom jag brukar vara extra trött efter söndagen och pastamiddag går på 15 minuter från start to finish).

Fast det jag skulle säga är att vi använde samma bas i bägge rätternas sås -- crème fraiche och Findus tomatsås med rostad vitlök. Den var bra mycket godare än ICA:s liknande tetror, som antingen behöver lite socker i, eller koka i några timmar. Den smakade lite väl mycket vitlök, men om man inte använder hela tetran kan man komma undan med att krydda såsen i lite annan riktning. Igår mot curryhållet, idag mot basilikahållet. Köpte de andra två smakerna också, men dem har vi inte smakat på än.


Om man bara har tomatsås med smak och creme fraiche så kan man förvandla nästan vad som helst till middag. Skönt. Men risken är ju att allt smakar samma, "Anjigt" som familjens matkonnässör sa en gång. Men i nuläget bryr jag mig inte.

Inga kommentarer: