2 fel, grr

Brukar alltid göra ordförståelseprovet från högskoleprovet. Har hittills aldrig fått alla rätt. I år hade jag 2 fel, som vanligt. Av närmare 10 000 test-tagare, hade endast 6% alla rätt. Himla besserwissrar!

En fras erkänner jag att jag inte visste vad den betydde (fast jag hade hört den förr), och ett ord trodde jag att jag visste, men det var den engelska versionen av ordet som betydde vad jag trodde. Det hade en lite annan mening på svenska.

Whatever, jag måste skylla ifrån mig lite.

Och förresten säger jag inte mer än så här för att inte spoliera nöjet för nån annan testnörd. Vet inte om jag vågar uppmana er att berätta om resultatet. Blir nog lite galen om nån klarar alla rätt. Men bring it on, jag är stark. Tror jag.

2 kommentarer:

Monica sa...

Två fel på mig och två på maken. Phu, balansen i äktenskapet är under kontroll! Jokk och förfaren kunde jag inte då, men nu. Jokk-dricka får vi alltid hemma hos Klaus mormor. Hur kunde jag missa vad det betydde? :-)

Rob & Ellen sa...

39 fick jag. Tror inte Rob skulle få det om han testade.