kluven men sugen

Jag har ett smått hysteriskt förhållande till jul. Älskar Jesusbarnet av hela mitt hjärta, vill gärna använda december till att ge honom presenter i form av goda gärningar som hjälper min nästa. Men jag ser ju aldrig nån som säljer Situation Stockholm, orkar inte fixa hygienpalet åt hemlösa i Kryckan, vi är glada om vi orkar äta bättre mat än frysmat i micron. Mikael har bokstavligen inte haft en sekund över och det är fortfarande ett examensarbete kvar. Och sen ska han söka jobb, det är inte så stressande kanske men gör inte sig själv. Med andra ord så vill jag involvera honom i julförberedelserna så lite som möjligt tills han är klar med allt. Men jag har ju velat ha allting framme i flera veckor. För före är kul, efter är tråkigt. Jag är ganska ensam om det men jag är så gammal att jag inte bryr mig om det längre.

Men här har ni lite inspiration, om ni inte redan har fyllt era kvoter från reklammagasinen.

Men kom ihåg att det är Christ som är centrum i Christmas.

6 kommentarer:

Monica sa...

Jag följer mina julälskande medsystrar med stor glädje! Först trettio tacksamma dagar med Thanksgiving, sedan advent, Lucia och jul... Bättre blir det inte! Jag älskar de här bilderna och känner att Martha Stewarts eller Real Simples team gärna skulle få öva lite här hemma hos oss! Jag håller precis på att gå igenom julbelysningen. Nu tror jag det bara saknas ljus till ett fönster, men där är det knepigt med elförsörjningen. Ingenjören kanske får rycka in...

Sara sa...

Underbara bilder!
Här snöade det idag så det är vitt på marken.

Anja Olergård sa...

Vitt på marken?!?! Det är väl ändå startskottet för julinredningen :-)

Anja Olergård sa...

Martha och real simple får gärna göra nåt hör hemma också, hade dugt med Nate Berkus också. Eller en hederlig paper shredder :-)

Brenda greg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Dilek Kolat sa...

Hej, säsongshälsningar till alla mina vänner där ute, är Alice Lucas, från sverige, efter att ha varit i förhållande med honom i tio år, bröt min man med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka på grund av den kärlek jag har till honom, jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän på nätet och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta Dr.Amiso, den stora stavmästaren som kunde hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än för att pröva det, mailade jag Dr.Amiso, och han sa till mig att det inte fanns något problem att allt kommer att vara okej innan 48 timmar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan 48 timmar, han kastade trollben och överraskande under den andra dagen, det var cirka 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, vem som helst kan behöva hjälp av Dr.Amiso stavmästaren, hans e-postadress är (herbalisthome01@gmail.com) du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande, vill känna igen i världen eller cancerfrågan, vill gifta sig med älskaren efter ditt val eller skilsmässoärenden, hälso- eller äktenskapsproblem, jobbfrämjande och framgång, vad som helst, ge inte upp, sluta gråta, kontakta Dr.Amiso på herbalisthome01@gmail.com