10 år!!

Idag fyllde mitt första "barnbarn" 10 år! Han var med, i magen, på vårt bröllop. Han är lång och snygg och så bildlik sin morfar att det är löjligt.

När jag passade honom en gång när han var bebis förklarade hans pappa att han gillar att somna med filten över huvudet som en banan. Jag tyckte det var festligt hur man kunde veta så mycket om en liten bebis. Och sen gick det några dagar, och några nätter, och så höll jag på att skratta ihjäl mig när jag såg att Mikael låg och sov med täcket uppdraget över huvudet som en banan! Det är en av mina älsklingshistorier i hela världen.

Barnbarnet är snäll och klok! Han springer fort och fick klassbästa i flera ämnen på nationella proven. Jag har ju inget med saken att göra men är stolt som en tupp. Jag har älskat honom sen innan han var född. Och att han nu är så stor och fin är ganska märkligt. Men så är det väl när barn växer. Kärleken växer med dem, och stoltheten.

Inga kommentarer: