Världens bästa utflykt

Mikael skulle ha haft ett möte ikväll men som blev flyttat. Så då började jag längta mycket efter att ha middagsutflykt i naturen. Och dra på trissor, vilken utflykt det blev!!! Vi köpte varsin kycklingsallad från vårt pizzaställe. Sen åkte vi the scenic route söderut och hamnade på Östnora camping. Vi åkte upp en liten grusväg till några sommarstugor, men tyckte det var intrång att äta på nåns veranda fast det stod stolar framme. Så då stannade vi mellan marinan och campingen och gick ut på en enorm, nyklippt gräsplan där det fanns picknickbord. Det luktade helt ljuvligt av nyklippt gräs, fåglarna kvittrade i 40 dB och maten var grymt god. Temperaturen var lagom faktiskt och jag tror jag klarade solen också, hade skugga mesta tiden. Det var så underbart att jag kallar utflykten för supercalifragilisticexpialidocious. Vi kan också kalla det för dagens glosa. Köp två, betala för en. Så jobbar jag.

2 kommentarer:

modren sa...

Är inte såna här spontanutflykter de allra bästa?
Man måste göra lite sånt för att känna att man lever.
Och inte bara överlever.
Men jag undrar fortfarande om dina migränsprutor hjälper.
modren

Sara sa...

Låter som en dejtkväll, såna ska man ju se till att ha. Bra gjort!