Självdiagnostik

Jag har mer migrän än jag brukar. Har behövt äta Treo i princip dagligen i minst en månad, minns inte exakt. Tagit triptaner 3 ggr på två veckor, vilket är farligt nära överkonsumtion för mig som fått medicininducerad huvudvärk av triptan flera gånger. Har också tagit mer Treo comp än jag är nöjd med. Så nåt har ju lyst med en varningssignal i bakhuvudet. Härom dagen blev jag konstig i huvudet av en Treo, smärtan blev annorlunda, luddigare liksom. Idag har jag haft mycket huvudvärk och jag försökte rensa huvudet med utomhusluft, men det hjälpte inte. Så läser jag om medicininducerad huvudvärk och först i listan över mediciner som kan orsaka det är Treo. Det stod också särskilt om triptaner. Ja, så jag hade en känsla av att något inte var som det skulle med huvudvärken. Så nu kommer jag att avgifta mig själv från Treo också, en månad brukar neurologen ordinera när det gäller triptaner. Jag har varit försiktig med Treo för att magen ska klara det, men så är det huvudet som inte klarar det. Denna huvudvärk. Härom natten när jag gått upp för att ta migränmedicin så gjorde det så ont i huvudet att varje andetag smärtade. Jag är inte precis nöjd nu. Ska jag bara kunna ta Alvedon och Ipren? Och nåt starkare varannan vecka? Jag kände mig så stark nyss, men nu är jag ledsen igen. Mina andra avgiftningar har varit förfärliga. Som att ha migrän i en månad utan att kunna ta nåt som hjälper. Svärord.

2 kommentarer:

Sara sa...

Attans också. Vilken aptråkig sak att behöva lägga all kraft på.

Anja Olergård sa...

Precis. Tack för din medkänsla.