Välkommet brev

SöS säger att jag inte får komma, för att de inte kan hålla vårdgarantitiden. Men en kirurg har tittat på mitt fall (och bilderna antar jag) och prioriterat min remiss. Nice. Fick också ett brev från Aleris, Sabbatsberg, att jag ska träffa en läkare där om en månad, plus några dar. De bad om ursäkt för att de inte heller kunde hålla vårdgarantitiden (30 dar) men jag brydde mig inte. Sen har jag för mig att själva åtgärden ska göras inom 90 dagar, så om fyra månader hoppas jag vara gallblåsefri. Fast gärna tidigare. Annars kan jag ju äta en fin fruktsallad på bananer, äpplen och ägg, med rejält med vispad grädde till, och åka in akut...

Apropå mat har jag lagat middag idag. Nästan otroligt! Vi hade tre nånting kvar från igår, fläskkött som man brukar grilla, som jag stekte. Sen (ja, alltså verkligen inte "efteråt" utan "dessyttermera")skalade jag några potatisar (det var eventuellt månader sen!) och skar i klyftor, samt slaktade en och en halv röd paprika och körde in i ugnen med kryddor och smörjmedel. Vilket godis det blev! Sen hade vi fin burkbea (Lallerstedts tror jag det var) och så förbarmade jag mig över sparrisarna som jag köpte i lördags för en vecka sen. Det blev bara sex stycken kvar och resten hade vissnat och/eller heldött. -- Jag kan verkligen inte laga sparris. De blir alltid lagom al dente, men jag tror jämt att jag ska snygga till det och så har jag parmesan och citron på och så smakar det surt och jag vet aldrig om det är sparrisen eller citronen. -- Och så hade vi lite salladsgrönsaker också, så tallriken var färggrann och knökfull. Och jag kände mig oerhört begåvad.

4 kommentarer:

Sara sa...

Vet inte om du har koll på det, men ägg räknas inte som frukt.

Anja Olergård sa...

Jag tror jag just kvalificerade mig för nästa säsong av En stark resa med Morgan och Ola-Conny från Ullared.

Monica sa...

Alltså, jag tycker så synd om dig, men mest vill jag ropa Heja! Snart är du fix och färdig och smärtfri i alla fall. Kram på dig.

Anja Olergård sa...

Mikael avstod vänligt från att ta ägg i pannbiffsmeten härom dagen. Jag tar inga risker. Fast det är lätt att glömma - drack ett litet glas röd grapejuice och när jag sa aaaaa av välbehag efter sista klunken blev jag alldeles stel. Nej, man får inte äta surt! Men jag åt en snäll macka efteråt och klarade mig. Och jag ser hoppet/ljuset i änden av tunneln. Tack för all din omtanke!