Vad säger man och inte?

Idag åt vi god torsk hos mamma och pappa. Jag tog kometen. Någon uppmärksam läsare kan ha uppfattat en viss sinnessvaghet från min sida på sistone. Hjärnan är varken snabb eller korrekt.

Så på väg hem - Mikael jobbade fortfarande - så blev jag rätt stressad i rondellen och kunde inte tänka så bra och körde på gatan och sen det ena med det andra dumma. Jag blev faktiskt skraj för mig själv. Att jag inte tänker nog snabbt i trafiken, till och med fattar dåliga och till och med trafikfarliga beslut. Jag kan köra kometen bra. Men om jag inte är ensam i trafiken, det är då jag får härdsmälta och hanterar trafiken hysteriskt.

Så vad ska jag göra? Erkänna att jag nog körde lite trafikfarligt, så M kanske bli orolig, eller inte säga nåt så att vi har hemligheter för varandra. Jag har inte pejl på det där med den äktenskapliga kommunikationen.
Nanoo nanoo.

Inga kommentarer: