Vad svårt!!!!

Såg följande fråga "nånstans" (eftersom jag sparade inlägget från igår jag har jag nu helt glömt av var jag fick det ifrån. Hur kort minne kan man ha...). Jag slogs av hur svårt det var att avgöra vad jag är (mest) rädd för av följande:

You most fear becoming:
Lazy
Set Back
Wrong
Rejected
Scared
Pushy
Unfriendly
Boring
Like Everyone Else
Untrustworthy
A Failure
Overlooked

Jag tror jag svarade rejected. Inte nödvändigtvis i kärlek, sådär som att ens love interest är kär i nån annan (vilket inte är så aktuellt längre) utan snarare o-omtyckt av dem som är viktiga för mig. Att man ska anses för [valfritt negativt omdöme], vilket gör att de föredrar att umgås med andra. Jag är lite rädd för att vara högljudd, självcentrerad, besserwisseraktig, lägga beslag rampljuset och konversationen. Allt detta gör jag och är jag, men jag är rädd för att vara det så mycket att jag anses omöjlig.

Med andra ord är väl min största rädsla att jag inte ska bli älskad, inte bara TROTS mina brister, utan MED dem.

Vad är din största rädsla?

Inga kommentarer: