Mäklare

Nu har jag haft två mäklare här. Allt vore mycket lättare om:

* Vi hade ett bröllopsdatum så jag visste när vi skulle bli sambo. Jag vill ju inte riskera att sälja min lägenhet och inte ha fått tillträde till nästa än, så att jag måste bo hos mamma och pappa eller nåt...

* Man visste precis hur man skulle lägga upp det för att få ut så mycket pengar som möjligt. Ska man lägga sig lågt, t o m lägre än man egentligen vill acceptera om nån bara bjuder det (som den ene mäklaren tycker) för att folk ska börja buda och buda mot varandra, eller ska man gå ut med ett "ärligare" pris från början och riskera att man inte får så många eller några budande?

* Jag visste vad den andra 2:an här i området kommer att gå för. De begär 795, men vad får de???

* Jag visste om trean, som de nu har sänkt med runda tag 100 lappar (till ett pris som jag vill köpa den för!), är ett pris som hon går med på att sälja den för, eller om det bara är ett lockpris? Och vad gör jag från maj och framåt? Tänk om vi inte gifter oss förrän typ september? Det blir dyrt att bo där ensam.

Aaaargh!!

Inga kommentarer: