Legio

Var på storäventyr idag! Dristade mig djärvt att -- trots att Lina/besöksväninna hade erbjudit sig att köra mig -- gå till centrum och hämta medicin idag. Passade på att lämna tillbaka några låneböcker ockås. Men eftersom en av medicinerna skulel dröja en halvtimme gick jag in på VI och köpte en butterkaka för 12,90 och en Hem & Antik. Gick sen till Bageri Paus och åt en kycklingpaj med sallad och läste i min tidning tills Omeprazolen hade kommit.Sen var jag sugen på att köpa nåt, så i min iver gick jhag in på VI Superstore, och såg visserligen några grytunderlägg, men de kostade 49:- och jag är säker på att de är billigare på IKEA; så jag köpte inget där. Men jag hade glömt att köpa mjölkj, så det gjorde jag på KOnsum, där jcg också köpte 7 böcker för 2:- st, ni vet såna som står i en bokhylla och som man lägger pengar till de fattiga i en burk. Gick sen hem, min vackra väg genom kyrkogården, och plockade upp en kvist nejlikor som nån hade vält ut. Kan man ha en fridfullare och vackrare väg hem än genom en kyrkogård???

Nu ser jag att skohyllan Logga är slut på typ alla IKEA. Och jag som hade tänkt köpa en i helgen. Tänker om. Det finns en begagnad på Kungsholmen.

1 kommentar:

Monica sa...

Ojoj, så duktig du har varit! Hoppas du fortfarande är pigg och glad ikväll.