Nöjd

Förutom att jag fick migrän idag och fick ta fyra olika mediciner för att få bort det, så har jag haft en rätt bra dag. Och förutom förstås att jag satt i underkläderna och surfade tills efter två innan jag gick och åt urgoda von Lidl-flingor till "frukost". Men ANNARS har det varit en riktigt bra dag. Har tagit det lugnt och vilat mig och dessutom varit på födelsedagskalas. Mikaels Jonathan fyllde 16 idag och jag var där för att fira. Första gången jag är med hela familjen sådär, och det var lite nervöst men gick bra. Inte en enda person spottade på mig :) Däremot hittade Kristinas mammas hund mitt tappade örhänge och spydde på det. Men det tog jag inte personligt. Jonte körde hem. Bra gjort! Han fick en övningskörningsskylt av mig i present. Hihi. Dessutom -- och detta måste väl noteras inför framtiden, precis som E&R:s första potatiskokning för nån vecka sen sen de gifte sig för över 3 år sen -- lagade jag mat för första gången på riktigt i min lägenhet. Förra veckan var ju m&p kvar här fortfarande och då gjorde jag som jag brukar. Säger inget mer... Och i söndags tog jag bara och värmde en färdig paj, that's how tired I was. Men idag använde jag spisen, och en skärbräda, och lite sånt. Gjorde kycklingsallad med pestodressing. Man görer sålunda:

Skär kyckling i munsbitar (tillaga den om du inte har färdiglagad sen tidigare. Alltså, man äter inte kyckling rå hade Martha Stewart behövt säga). Koka pasta. Skär och blanda sallad (hade ingen ruccola så jag tog vanlig isberg), gurka, purjolök, spritärter (observera att allt är grönt!). Tillsätt cashewnötter och blanda alla ingredienserna. Gör en dressing av pesto och [nån mejeriprodukt] och blanda.

Inga kommentarer: