Man é väl effektiv

Eftersom någon (jag sa t o m till damen i banken att jag frestades att skylla på någon annan, men erkände att det var jag) har slarvat bort lappen med lösenordet till min e-leg, fixade jag ny idag. Väl i VH centrum var det ju andra ärenden som kunde uträttas: lämna tillbaka biblioteksböcker och låna nya (samt gå igenom, lite halvnoga, alla deras icke-skönlitterära böcker. Nu har jag lånat alla jag är intresserade av som inte är Hce), klippning (som jag får vänta tills imorgon med att se om jag är nöjd med, när jag har duschat och gjort iordning som jag vill), lite mathandling (väldigt lite, bara en purjo, schampo, måltidsdricka och korv) och titt i en onämnbar affär som har rea tills den 25 sept. Och så kollade jag om den där SuperStore hade lagoma lysrör men det hade de inte. De hade däremot rätt muttrar, men jag hade inte med mig skruven för att se vilken av alla deras sorter som var just rätt, så det blir inga sängben iskruvade idag heller. Och så köpte jag frimärken och var inne i blomsteraffären för att se om jag skulle lyxa till det med en bukett/krukväxt. Men det skulle jag inte. Träffade Kalle Reithmeier som köpte tidernas rosbukett till Helga eftersom de firar 49-årig bröllopsdag imorgon. Jag sa med tanke på den feta buketten: "Vilken tur Helga har", varpå den mycket söte mannen svarade: "Vilken tur JAG har". Ain't love grand!!!!

Sen när jag gick hem genom kyrkogården (vilken vacker väg hem!!! Fast jag har fortfarande inte hittat genaste vägen, men hey, jag har bara gått den en enda gång än!) ringde Lina och kom på besök. Kul när nu M inte kunde komma. Vi satt och pratade och åt vindruvor och melon (well, mest hon för jag hade faktiskt stannat för en Calzone när jag inte skulle laga middag till M) och hade såååååå trevligt. Och hon tyckte min lägenhet var fin, och man är ju svag för fjäsk :)

Och nu har jag lagt in ett nytt säkerhetscertifikat på banken med ett lösenord som jag kommer ihåg. Och ska betala några räkningar. Känner mig såååååå effektiv idag. Påminn mig om det imorgon när jag kommer att hasa mig ur sängen vid tvåtiden och inte ens har Lidl-müsli att äta till frukost. Jag menar att det kommer att kännas för jobbigt att göra mackor till frukost. Annars får jag bara känna att det var värt en halv eftermiddags aktivitet.

P.S. Farfar applåderar i sin grav, för jag handlade på Konsum!

Inga kommentarer: