Nöjdhet

Jag sålde ju min soffa för 3000:-. Mamma säger att jag hade köpt den för 2000:- (men det minns ju inte jag). En IKEA-soffa som säkert har 5 år på nacken totalt. Och såg ut därefter.

Igår köpte jag och hämtade min nya soffa. Nya och nya -- nygamla. En marinblå mjuk soffa i toppskick som är sååå skön att sitta/ligga i, särskilt om man har någon som klappar en lite fint medan man ser på film :) MIO är ungefär 5 klasser bättre än IKEA. Sorry Ingvar, men så är det. Soffan ser absolut ny ut. Kuddarna är helt i form fortfarande, inte sådär att kanten på själva innerkudden inte längre motsvarar kanten på kuddtyget. Just det, det var ju priset jag skulle gotta mig i: 1500.-!!!!!!! Så m a o har jag haft en IKEA-soffa gratis i flera år och lite till, och t o m tjänat på bytet. M-hm, det har varit en bra sommar, rent ekonomiskt. Eller ja, jag är väl inte rik så det förslår när man betänker att jag har gjort av med 1800 spänn för ett par veckor sen på medicin (fast nu har jag väl snart frikort) och ett par tusen på flyttningen och ett par tusen på flyttstädning. Men jag har fått till ett par riktigt riktigt bra affärer. "Tack för det, Televerket."

Inga kommentarer: