Svara "djupt"

Idag fick jag syn på en video om en tjej som sa att hon hade tre frågor som hon brukade ställa till folk. Och grejen var att man inte skulle svara enkelt eller med klyschor utan djupt. När jag började fundera på mina svar insåg jag att mitt undermedvetna vet vad jag vill!

1. Vilken är din favoritfärg?
Nämn tre djupa anledningar till att det är din favoritfärg.

Magenta får jag väl kalla det. Mörk, mörk cerise, på god väg mot aubergine.

Varför? Färgen är glad, kraftfull och vacker.

2. Vilket är din favoritdjur?
Nämn tre djupa anledningar till att det är ditt favoritdjur.

Delfin! Har alltid varit det.

Varför? För att de är intelligenta, glada och hjälper människor.

3. Vilket är ditt favoritvatten?
Nämn tre djupa anledningar till att det är ditt favoritvatten.

Svårare fråga, för jag har aldrig tänkt på det. Men det måste vara stranden i Cefalú. Eller stranden på Antigua. Absolut inte dricksvatten eller is, gärna snö men det slår inte stränder.

Varför? Jag har mer än tre svar! För att jag har så goda minnen därifrån. För att jag ääääälskar att bada i varmt vatten (men inte i kallt eller grumligt, då är jag badkruka). För att synen ut mot horisonten och evigheten gör mig så lycklig. För att jag känner mig både fridfull och euforisk i vatten. För att när jag ligger och flyter så har jag inga problem med smärta, energi eller vikt, jag har inga bekymmer i världen, himlen ler mot mig.

Det var det, det. Den var inte så svårtolkad, Freud.

Inga kommentarer: