Blått i tiden

Jag är ju glad att blött är inne i knredningssammanhang igen, för det är mitt personliga val numera. Kanske för att det är en intensiv färg men ändå lugn. 2020 var Pantones färg Classic blue.

Och nu kommer världens vackraste vas, Dagg av Svenskt tenn, ut i en blå version! Den är så läcker så man smäller av. Dock inte helt användbar, jag tycker att man måste ha vita eller blåa blommor i den och att ha den i skåpet största delen av tiden gör man inte med en vas som kostar 3 800:-. Men man kan gärna njuta av bilderna!

3 kommentarer:

modren sa...

Blått är flott. Men vasen gillar jag inte alls, ser maskingjord och billig ut. Där ser man vad man kan tycka olika.
modren

Anja Olergård sa...

Och ändå påpekar de att varje vas är olik nästa, eftersom de görs för hand. Jag tycker idén med en sfär är cool, och sen det där bubbliga i ytan. Jo, jag gillar den, men den kräver oerhört mycket av buketten så inte vasen tar över. Jag vill inte ens ha nån om jag så fick den gratis. Fyller ett helt köksskåp.

Marita sa...

Jag har varit sugen på denna vas väldigt länge men den gröna isf. Alternativt ofärgad.