Trevlig läsning på Aftonbladet!

Malin Wollin kommenterar att nån sagt att vi inte borde få barn för klimatets skull: För vems skull ska vi då rädda planeten? Och mannen (sic!) som sagt detta påminner hon att nåt av hennes barn kanske kommer att mata honom med sked när han är 87 år. Badaboom!

Sen läste jag om en kvinna i Bangladesh, jag har redan glömt om det var det, som fick barn. Bara det att 26 dagar senare gick vattnet igen och då födde hon tvillingar. Läkarna hade missat att hon hade två livmödrar med barn i bägge. Sånt blir jag så glad över, jag vet inte varför. Kvinnan själv är orolig för hur de ska försörja alla dessa barn. Men jag som aldrig har varit ofrivilligt hungrig tycker mest det är en mysig historia. 3 barn på 26 dagar. Så skumt när de ska börja skolan. Om de nu har gratis skolor i Bangladesh. Det kanske inte är en sön mysig historia i alla fall. Skolgång tar jag ju verkligen för givet, inklusive universitetet. Ifall man kan läsa och äger en dator är man visst rikare än typ 98% av jordens befolknkng. Eller kanske bara rikare än 80%, det är ju inte så illa ställt med världen som vi tror, som Hans Rosling sa. RIP.

Inga kommentarer: