Funderar

Har inte tagit något officiellt beslut (eller diskuterat saken med min assistent, revisor eller agent) men jag har en känsla av att måndagsbuketten är en begravd företeelse. Jag gillar fortfarande idén och kommer nog att sätta in blommor här, för det gör mig så glad! Men inte varje måndag.

Däremot funderar jag på ett nytt tema: måndagsgeten! Jag är lite efter, det är en bit in på mars och såna här förändringar borde väl hänga ihop med årsslut, men så är det här, saker tar tid.

Men här kommer i alla fall, for old time's sake, en vårig bukett som passar bättre för vad vi önskar oss nu än det vita lager snö som ligger som ett tyken högerkrok från vintern.

Och så en get. Jag kan inte låta bli det heller. Är förresten inte helt säker på vad det är för skillnad på får och getgetter. På QI sa de en gång att getter har svansen uppåt och får neråt, eller tvärtom. Så jag har fortfarande ingen aning. Ingen vinnande titel i alla fall, får- eller getmåndag.


Inga kommentarer: