Liten shoppingrunda

Black Friday idag. Råkade hitta några bra böcker på cdon, men efter ett halvt dussin insåg jag att det nog skulle bli för mycket. När jag hade gått igenom reaböckerna hade jag "handlat" 33 böcker för 3000:-. Så mycket perfekta julklappar! Men jag har som väl är nån sorts spärr som säger att jag inte ska göra slag i saken vad gäller "goda idéer" med en gång, i alla fall om det gäller shopping av stora belopp, så jag lämnade varukorgen och telefonen och gick och letade i köksskåpen efter fler värmeljus. Men jag har ännu inte utvecklat en spärr som säger åt mig att inte städa och slänga och sortera, när sakerna stirrar mig i ögonen. Jag har köpt ett enkelt armband på en pawn shop på tradera (mitt i natten var det en jättebra idé...) och nu har jag det på mig som påminnelse om att göra saker långsamt. Ibland funkar det faktiskt, särskilt när jag ser det.

Jag har inte shoppat idag. Att jag. råkade gå upp och ner på en köksstol får jag se som ett tillfälligt bakslag. Jag köpte i alla fall inte 30 böcker.

Inga kommentarer: